У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
Теоретико-методологічні особливості дослідження особистості. Соціально-психологічні особливості стадійності розвитку особистості
Количество страниц
40
ВУЗ
КНЕУ
Год сдачи
2010
Бесплатно скачать
19855.doc
Содержание
Зміст
Вступ 3
Розділ І Теоретико-методологічні особливості дослідження особистості 5
1.1. Визначення особистості та її складові частини 5
1.2. Самосвідомість, Я-концепція та індивідуальні особливості особистості 9
1.3. Взаємозв’язок формування, навчання, виховання і розвитку особистості 14
Висновки до розділу І 19
Розділ ІІ Соціально-психологічні особливості стадійності розвитку особистості 20
2.1. Соціально-психологічні етапи розвитку особистості 20
2.2. Стадії розвитку особистості за психосоціальною концепцією Е. Еріксона 24
2.3. Роль стадій соціалізації у розвитку особистості 29
Висновки до розділу ІІ 35
Висновки 37
Список використаних джерел 40
Вступ
Вивчення особистості в соціальній психології невіддільне від аналізу суспільства, в якому відбувається її соціальний розвиток. Становлення особистості є культурно-історичним відтворенням індивіда як людини, засвоєння ним суспільно вироблених здібностей через оволодіння способами діяльності, що сформувалися в суспільстві.
Процес розвитку особистості розглядається науковцями всіх галузей педагогіки, психології, філософії, соціології і т.д. Він є важливим для суспільства, оскільки формуючи, виховуючи та слідкуючи за розвитком особистості підростаючого покоління, педагоги та психологи формують майбутнє нації.
Отже, розвиток особистості є дуже важливим у психологічному плані дослідження. Розгляду даного питання присвятили свої праці відомі науковці минулого та сучасності, розвиток особистості розглядався в руслі багатьох психологічних шкіл: психоаналізу, біхевіоральної, гуманістичної психології тощо. У своєму дослідженні ми опираємося на праці Андрєєвої Г.М., Виготського Л.С., Заброцького М.М., Капської А.Й., Костюка Г.С., Кулагіної І.Ю., Колюцького В.Н., Ліфарєвої Н.В., Максименка С.Д., Мерліна B.C., Нємова Р.С., Орбан-Лембрик Л.Е., Поліванової К.Н., Савченко О.Я. та інших науковців. Важливим є розгляд розвитку особистості відповідно до стадій, періодів, етапів, через які він проходить на шляху до повноцінної сформованості.
Таким чином актуальність теми курсової роботи полягає у доцільності розгляду стадійності розвитку особистості.
Об'єктом дослідження є особистість людини.
Предметом дослідження є особливості стадійності розвитку особистості.
Мета роботи – вивчення особливостей розвитку особистості відповідно до його стадій.
Для досягнення поставленої мети необхідно було виконати такі завдання:
1. Визначити теоретичні засади особистості людини, її структуру та індивідуально-типологічні особливості;
2. Уточнити взаємозв’язок між навчанням, вихованням і розвитком особистості;
3. З'ясувати соціально-психологічні особливості розвитку особистості людини протягом життя;
4. Дослідити умови стадійного розвитку особистості;
5. Вказати роль соціалізації та її стадій у процесі розвитку особистості.
Методика курсової роботи має комплексний характер, який включає: спостереження і опис, аналіз і синтез, теоретичне дослідження, узагальнення, порівняння та систематизацію.
Список литературы
Висновки
Від народження людина перебуває у світі собі подібних, в соціально-економічних, політичних, соціально-психологічних умовах, серед предметів, що виконують соціальні функції. Вона використовує створені протягом історії людства предмети і засоби, володіє мовою як соціально сформованим інструментом мислення, за допомогою якого засвоює загальнолюдський досвід і спілкується з іншими людьми. У цих процесах засвоєння людиною соціального досвіду та культури задіяні всі органи і механізми її індивідуальності: зір, слух, нюх, смак, мислення, відчуття, бажання, діяльність, почуття. Здобуті людиною можливості сприймання світу в кольорах, музиці, слові засвоюються в постійній взаємодії із соціумом, з іншими людьми, в результаті вивчення явищ, предметів, у процесі творчої діяльності.
Для пізнання особливостей формування властивостей особистості, у тому числі й соціально-психологічних, необхідно розглядати її життя в суспільстві, її рух у системі суспільних відносин. Без колективу, групи, людських спільностей особистість в її діяльній соціальній сутності не можлива, тому охарактеризувати її можна тільки в системі міжособистісних стосунків, у колективній діяльності. Суспільство для особистості є не просто зовнішнім середовищем, а певною системою взаємозв'язків.
Саме тому варто розглядати розвиток особистості у взаємозв’язку із соціальним середовищем, визначаючи його вплив на формування людської індивідуальності. В основі психологічних особливостей, що відрізняють одну людину від інших, лежать індивідуальні характеристики: конституціональні особливості, нейродинамічні властивості мозку, особливості функціональної асиметрії півкуль головного мозку та ін.
Психологічна структура особистості складна і багато¬гранна. До її складу відносяться пізнавальна, емоційно-вольова діяльність особистості, її потреби, інтереси, ідеали та переконання, самосвідомість. Всі ці частини перебувають у складній взаємодії і в своїй єдності становлять внутрішній світ особистості, її «Я».
Структура особистості має декілька складових частин, які виражаються у: спрямованості особистості; набутті досвіду; формах відображення; біологічно зумовлених психічних функціях особистості.
Розкриваючи складові частини особистості, ми вказали на самосвідомість, «Я-концепцію» та індивідуально-типологічні особливості, які включають в себе темперамент, характер, силу процесів нервової системи тощо. В ході опису вказаних властивостей ми з’ясували, що крім вроджених, біологічних факторів, які впливають на розвиток особистості, також велику роль мають соціальні фактори.
Вплив соціального середовища на розвиток особистості у дитячому віці відбувається за допомогою навчання, виховання і формування. Розкриваючи вплив навчання і виховання на розвиток особистості, ми дізналися, що вказані процеси сприяють: розвитку успадкованих фізичних особливостей і природних здібностей; розвитку умінь переборення внутрішніх суперечностей; загальному психічному розвитку людини; інтелектуальному, творчому розвитку особистості; розвитку здатності до спілкування з оточуючими; розвитку потреб людини; розвитку особистості, яка постійно вдосконалюється.
Відповідно до теми дослідження ми з’ясували соціально-психологічні особливості розвитку особистості відповідно до вікових етапів та провідної діяльності людини на цих етапах: 1) етап формування характеру і мотивації досягнення успіхів (0-3 роки); 2) період розвитку самосвідомості і початок відкритого прояву характеру (3-6); 3) етап прихованого формування світогляду й моралі (6-12 років); 4) етап першого відкритого прояву світогляду і моралі (12-16 років). Вважається, що до закінчення школи у віці 16-17 років особистість є сформованою, і подальший її розвиток – це стабілізація вже досягнутих результатів.
Крім того ми розглянули особливості розвитку особистості за психосоціальною концепцією Е. Еріксона, в якій показаний тісний зв'язок психіки людини і характеру суспільства, в якому вона живе.
Так, за вказаною концепцією розвиток особистості проходить вісім стадій, які ми детально розглянули в роботі: 1) дитинство (до 1 року); 2) ранній вік (від 1 до 3 років); 3) дошкільний вік (від 3 до 6 років); 4) шкільний вік (від 6 до 11 років); 5) юнацький вік (від 11 до 20 років); 6) молодість (від 20 до 25 років); 7) зрілість (до 50 років); 8) старість (після 50 років).
В ході дослідження розвитку особистості ми вказали на його зв’язок із стадіями соціалізації, які проходить людина у процесі входження в соціум. За різними класифікаціями до стадій соціалізації особистості належать: дотрудова, трудова і післятрудова; первинна, індивідуалізація, інтеграція, трудова, післятрудова. Процес соціалізації постійно супроводжується необхідністю вибору людиною однієї з альтернатив поведінки, різноманітними реакціями у взаємодії з окремими людьми та соціумом. І хоча для більшості індивідів соціальні вимоги є стимулом для вдосконалення, досягнення гармонії з оточенням, немало їх негативно реагує на вимоги суспільства, що спричинює відхилення у поведінці, асоціалізацію.
Ми вказали на особливості асоціалізації особистості як нездатності індивіда до поведінки в суспільстві, наявності в нього дезадаптованих форм існування у соціумі.
Узагальнюючи вищесказане, варто відзначити, що основний розвиток особистості відбувається на перших етапах, коли відбувається її становлення, закладання основ для стабілізації позивних якостей та рис людини. Але протягом життя людина розвивається, соціалізується, адаптується до мінливих умов суспільства. Тому проблема розвитку особистості є актуальною для будь-якого суспільства, для кожної людини.
Список використаних джерел
1. Андреева Г.М. Социальная психология. — М., 2007. – 453 с.
2. Винославська О. В. Психологія: Навчальний посібник. – К.: ІНКОС, 2005. – 364 с.
3. Вікова та педагогічна психологія: Навчальний посібник / Скрипченко О.В., Долинська Л.В., Огороднійчук З.В. та ін. – К., 2001. – 342 с.
4. Волкова Н.П. Педагогіка: Посібник для студ. вищ. навч. закладів. – К., 2001. – 348 с.
5. Выготский Л.С. Проблема обучения и умственного развития в школьном возрасте // Избр. психол. исследования. – М, 1996. – С. 239- 267.
6. Выготский Л.С. Психология. – М.: Изд-во ЭКСМО-пресс, 2000. – 364 с.
7. Гонеев А.Д. и др. Основы коррекционной педагогики: Учебное пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / под ред. В.А. Сластенина. – 2-е изд., перераб. – М., 2002. – 348 с.
8. Заброцький М.М. Педагогічна психологія: Курс лекцій. – К.: МАУП, 2000. – 452 с.
9. Загальна психологія / під ред. О. Скрипченко, Л. Долинська, 3. Огороднійчук та ін. – К., 2002. – 373 с.
10. Ковалев А.Г. Психология личности. — К.: Просвещение, 1990.
11. Корнєв М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія: Навч. посібник. – К., 2003. – 342 с.
12. Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток осо¬бистості. – М., 2000. – 478 с.
13. Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник / Ред. кол. Н.Софій (голова), І.Єрмаков (керівник авторського колективу і науковий редактор), та ін. – К.: Контекст, 2000. – 336 с.
14. Кулагина И.Ю., Колюцкий В.Н. Возрастная психология: Полный жизненный цикл развития человека. Учеб пособие для студентов высших учебных заведений. – М.: ТЦ Сфера, при участии «Юрайт», 2002. – 464с.
15. Ліфарєва Н.В. Психологія особистості. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 342 с.
16. Максименко С.Д. Загальна психологія: Навчальний посібник. – вид. 2–е, перероблене та доповнене. – К.: «Центр навчальної літератури», 2004. – 292 с.
17. Мерлин B.C. Структура личности: Характер, способности, са¬мосознание: Учеб. пособие к спецкурсу. – Пермь, 2000. – 346 с.
18. Навчання і виховання учнів 1 класу: Методичний посібник для вчителів/ Упор. Савченко О.Я.. – К.: «Поч. шк.», 2002. – 324 с.
19. Немов Р.С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн. – 4–е изд. – М.: ВЛАДОС, 2001. – 608 с.
20. Орбан-Лембрик Л.Е. Спілкування як соціально-психологічний феномен // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ, 2003. – Вип. 8. – Ч. 2. – С. 255-262.
21. Орбан-Лембрик Л.Е. Соціальна психологія: Підручник: У 2 кн. Кн.. 1: Соціальна психологія особистості і спілкування. – К., 2004. – 576с.
22. Поливанова К.Н. Психология возрастных кризисов: Учеб. пособие для студентов высш. пед. учеб. заведений. – М., 2000. – 244 с.
23. Психология: Словарь / Под ред. А.Петровського, М.Ярошевського. – М., 2006. – 698 с.
24. Психологія / За ред. Г.С. Костюка. — К.: Педагогіка, 2000. – 298 с.
25. Соціальна педагогіка/ За ред. А. Й. Капської. – К., 2000. – 452 с.
26. Степанов О.М., Фіцула М.М. Основи психології і педагогіки: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. пед. заклад. – К.: «Академія», 2003. – 456 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
250
Скачать бесплатно
19855.doc
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.