У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ЕКОНОМІЧНІ ІГРИ ТА МЕТОДИКА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
Количество страниц 31
ВУЗ Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка
Год сдачи 2012
Содержание Зміст

Вступ…………………………………………………….............................................3

РОЗДІЛ 1. ЕКОНОМІЧНІ ІГРИ: СУТЬ І ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ….......6
1.1 Ефективність ігрових форм навчання економіки…………...6
1.2 Навчальні економічні ігри та їх класифікація……………..12

РОЗДІЛ 2. ЕТАПИ СТВОРЕННЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ГРИ…18
2.1 Вимоги до створення та проведення гри…………………….18
2.2 Роль учителя у грі……………………………………………..21

РОЗДІЛ 3. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ГРИ «БАНКІВСЬКІ КРЕДИТНІ КАРТКИ» З ТЕМИ «ГРОШІ: ЇХ ФУНКЦІЇ ТА ВИДИ»………………………...25

Висновки…………………………………………………….....................................28
Список використаних джерел…………………………………………..................30




Вступ

Дидактична гра — метод імітації (наслідування, відображення) прийняття управлінських рішень у різноманітних ситуаціях шляхом гри (програвання, розігрування) за правилами, які дані або розробляються самими учасниками.
Дидактичні ігри пов’язані насамперед з двома особливостями навчання: проблемністю та засвоєнням навчальної інформації через дію. Проблемність реалізується через самостійне розв’язан¬ня учнем поставленої проблеми (завдання) за недостатності необхідних знань, коли він змушений самостійно опановувати новий зміст або знаходити нові зв’язки між уже засвоєними знаннями. У процесі такої діяльності формуються нові вміння й у такий спосіб відбувається навчання через дію.
Р. Мейдмент і Р. Г. Бронштейн стверджують: «Гра — це діяльність, яка полягає в інтеракції між окремими учнями або групами учасників, об’єднаними для реалізації певних цілей. Групи слухачів визначаються за правилами гри»[18]. Джеймс С. Колман вважає, що під час дидактичної гри учень привласнює собі обсяг інформації або певні вміння, необхідні для реалізації цілей гри[17].
Сучасна дидактика, звертаючись до ігрових форм засвоєння матеріалу, справедливо вбачає в них можливості ефективної взаємодії учнів, продуктивної форми спілкування з елементами змагання, невимушеності, щирої зацікавленості. Гравці пізнають, запам’ято¬вують нове, орієнтуються в нових ситуаціях, розвивають свою уяву, фантазію. Навіть найпасивніші докладають зусиль, щоб не підвести товаришів по грі. При цьому спілкування є головним енергетичним джерелом гри, яке підсилює її емоційне забарвлення.
Актуальність теми. У пропонованій роботі основну увагу зосереджено на основні поняття, що характеризують ігрові форми:
1) об’єкт, що моделюється, — установа, підприємство, цех, дільниця, відділ та ін.;
2) процес, що моделюється, — проектування, управління, підготовка виробництва тощо;
3) проспект економічної гри, у якому розкривається концепція гри, її загальний зміст і умови застосування; вказується, для чого необхідне її проведення, діяльність яких посадових осіб моделюється, для якої аудиторії призначено ігрову форму;
4) сценарій, у якому характеризується об’єкт діяльності, визначаються ролі, описуються правила економічної гри.
Мета: аналіз матеріалу, що використовується при застосуванні ігор.
Відповідно до цієї мети було поставлено наступні завдання:
1) узагальнити та розвинути теоретичні відомості про ігрові форми взаємодії учнів та вчителя, удосконалити знання про процес економічної гри;
2) узагальнити порядок розігрування частин гри;
3) визначити характерис¬тики часу проведення ігрової форми;
4) визначити умови, при яких доцільніше застосувати саме економічні ігри;
5) вивчити діяльність, пов’язану з іграми.
Об’єктом дослідження є ділова гра та проблеми, які виникають при ігрових формах навчання, а його предметом – методичні та практичні питання принципів побудови економічної гри.
В першому розділі «Економічні ігри: суть та переваги використання»1)введено поняття економічної гри, 2)розкрита суть застосування ігор на уроках економіки, 3)наведений перелік переваг і недоліків економічних ігор.
Другий розділ «Етапи проведення та створення економічної гри» присвячений процесу застосування економічних ігор: принципові підходи, етапи розробки та проведення економічної гри.
В третьому розділі роботи «Методика проведення гри «Банківські кредитні картки» з теми «Гроші: їх функції та види» розглянуте питання використання конкретної гри, з цією метою наведений приклад, який можна використати при поглибленому вивченні економіки.
Список литературы Висновки
Економічні ігри, як видно з вищесказаного посідають одне з провідних місць в активному навчанні. Вчені вже на початку ХХ століття почали їх використовувати на практиці, спочатку в економічній сфері, а потім і в інших.
Ігри сприяють засвоєнню загальних умінь і навичок, розвитку системи розумових дій, системи естетично-моральних якостей, системи дійово-практичної сфери і самокеруючих механізмів.
З опрацьованого матеріалу можна зробити наступні узагальнення:
1) існує велика кількість різних ігор: стимуляційні, управлінські, ігри-вікторини;
2) всі ігри спрямовані формувати різні вміння та навички діяльності кожного учасника гри в певних ситуаціях котрі симулюються.
Треба відзначити, що в сучасній середній і вищій школі ігрова діяльність використовується:
- в якості самостійної технології для засвоєння теми, розділу, поняття;
- як елемент іншої технології;
- в якості уроку або його окремих частин (вступ, пояснення, закріплення, вправи, контролю).
Ділові ігри дають можливість учням зрозуміти навчальний матеріал з різних позицій. Імітаційні (імітуються події, конкретну діяльність учнів, вчителів). Сценарій імітаційної гри, крім сюжету подій, містить інші структури і призначення імітованих процесів та об'єктів. Операційні ігри допомагають відпрацьовувати конкретні специфічні операції. Наприклад, розв'язання педагогічних задач, проведення зборів тощо. Рольові ігри сприяють відпрацюванню тактики поведінки, дій, виконання функцій та обов'язків конкретної особистості. Для проведення гри з використанням ролі розробляється модель ситуації, розподіляються ролі. Діловий театр передбачає написання сценарію, де описується конкретна ситуація, функції та обов'язки дійових осіб, їх задачі.
Недарма широке використання ділових ігор дозволяє зменшити визначений для вивчення деяких дисциплін час на 30-50 %. Але поряд з позитивними якостями ділові ігри мають ряд недоліків і обмежень, які необхідно враховувати при проведенні гри та оцінюванні її результатів. Учень не може приділити праці стільки часу, скільки необхідно, він змушений пристосовуватись до ритму гри. Учень надто збуджується, часто виходить на межу емоційної витривалості.



Список літератури.

1. Аксёнова Е.В. Методические разработки по учебно-производственной игре «Эффективность организации и нормирования труда». — К.: КИНХ, 1983.
2. Аксьонова О. В. Методика викладання економіки: Навч. посібник — К.: КНЕУ 1998. – 280 с.
3. Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи; модульне навчання. — К., 1993.
4. Альбуханова-Славская К. А. Деятельность и психология личности. — М.: Наука, 1980. — 334 с.
5. Бельчиков Я.М., Бирштейн М.М. Деловые игры. – Рига: Авотс, 1989.-234с.
6. Вчися граючись . Л. В. Артемова. К. Томіріс 1990. С. 3-5.
7. Геронимус Ю. Игра - модель – экономика / Геронимус Ю.. - М.: Знание, 1989.
8. Грановская Р. М. Элементы практической психологии. — Л.: Изд-во ЛГУ, 1984. — 392 с.
9. Грищенко О.А. Ділова гра як імітаційний метод педагогічної діяльності майбутнього викладача [www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vchu/N157/N157 p057-060.pdf]
10. Елементи практичної психології: тексти дидактичні / Уклад.: Г. О. Ко-вальчук, Г. М. Романова, М. В. Семиченко. — К.: КДЕУ, 1996. — 148 с.
11. Ільїн С. Ділові ігри до факультативного курсу «Людина і ринок» // Географія та основи економіки в школі. – 1999.- №1 – с. 31 – 32.
12. Ковальчук Г. О. Активізація навчання в економічній освіті: Навч. посіб. — Вид. 2-ге, доп. — К.: КНЕУ, 2003. — 298 с.
13. Лешкевич А., Лешкевич В. Економічна гра «Фондова біржа»// Географія та основи економіки в школі. - 2001.- №1 – с. 31 – 32.
14. Радіонова І.Ф., Радченко В.В., Бицюра Ю. В. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів суспільно – гуманітарного напряму навчання. – Економіка 10-12 класи.
15. Рыбальский В.И. Методические рекомендации по классификации методов активного обучения. — К., 1989.
16. Шаталов В. Ф. Педагогическая проза – М., 1980 – С. 64-65.
17. Coleman J. S. Academic games and learning. — New York, 1967.
18. Maidment R., Bronstein R. H. Simulation Games: Design and Implementation, Merrill, 1973.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.