У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Методика формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу
Количество страниц 25
ВУЗ Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
Год сдачи 2012
Содержание План
Вступ…………………………………………………………………………………….3
Розділ 1. Теоретичні передумови формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу.
1.1. Мета і зміст формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу…………………………………………………………………………...6
1.2. Лінгвопсихологічні особливості засвоєння граматичного матеріалу Konjunktiv учнями 9-го класу……………………………………………….…..8
1.3. Труднощі навчання учнів 9-го класу граматичній структурі Konjunktiv …10
Розділ 2. Методика формування граматичної компетенції учнів 9-го класу.
2.1. Етапи навчання граматичної структури Konjunktiv учнів 9-го класу……...11
2.2. Комплекс вправ для формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу…………………………………………………………...……12
2.3. Контроль та оцінювання рівня сформованості граматичних навичок учнів 9-го класу…………………………………………………………………….……15
2.4. Організація процесу навчання граматичного матеріалу учнів 9-го класу...18
Висновки…………...…………………………………………………………………20
Резюме ………………………………………………………………………………...22
Список використаної літератури …………………………………………………24




Вступ
У результаті розвитку міжнародних зв’язків між державами відбувається активна інтеграція України до світової спільноти, викликана потребою до модернізації всіх аспектів суспільного життя. Першим етапом можна вважати реформування освітньої системи на базі Болонського процесу, основним змістом якого є демократизація та гуманізація освіти та обов’язкове оволодіння студентами двома-трьома іноземними мовами. У сучасному розумінні навчання іноземній мові (ІМ) розглядається як засіб пізнання іншомовної культури через формування необхідних іншомовних навичок та вмінь.
Якщо характеризувати зміст навчання іноземної мови у школі, то можна виділити залежність від соціального замовлення суспільства та історичного рівня розвитку суспільства. Навчальною Програмою для середньої школи визначений той мінімум матеріалу, яким повинні оволодіти учні на кожному етапі навчання (початкова школа – основна школа – старша школа) у відповідності до класу. При чому слід додати, що етапи навчання характеризуються різною тематикою для спілкування, різним обсягом навчального матеріалу, різними методами, формами і видами навчальної діяльності відповідно до рівня розвитку учнів, їхніх інтересів, досвіду та віку. Всі ці аспекти впливають на формування вмінь іншомовного спілкування, в тому числі і на формування в учнів 9-го класу граматичних навичок.
Завдяки аналізу методичної літератури було встановлено, що у своїх працях багато видатних методистів (О.І.Вишневський, Н.І.Гез, О.О.Миролюбов, С.Ю.Ніколаєва, С.П.Шатілов, та ін.) займалися питаннями по формуванню граматичних навичок. О.І.Вишневський розглянув способи пред’явлення граматичного матеріалу, уточнив послідовність опрацювання граматичних явищ (Вишневський 1982: 45). Н.І.Гез розглядала проблему відбору та організації граматичного матеріалу, виділила основні етапи роботи над граматичним матеріалом і охарактеризувала основні типи і види вправ для формування граматичних навичок (Гез 1981: 101). У свою чергу О.О.Миролюбов виділив недоліки методів навчання граматичного матеріалу, розробив прийоми роботи над активним та пасивним мінімумами (Миролюбов 1967: 331). С.Ю. Ніколаєва охарактеризувала граматичні навички мовлення та етапи ознайомлення та автоматизації дій учнів з граматичними структурами активного і пасивного граматичного мінімумів (Ніколаєва 2002: 72-92). С.П.Шатілов досліджував у своїх працях лінгво-психологічні характеристики граматичних навичок німецької мови, виділив вимоги до об’єму і відбору граматичного матеріалу з німецької мови для середньої школи (Шатілов 1986: 108). На нашу думку, відомі методисти зробили значний внесок у методику навчання ІМ, проте питання формування німецькомовної граматичної компетенції в учнів 9-го класу залишаються не до кінця розкритими.
Аналіз підручника з німецької мови для 9-го класу (Басай Н.П.; 2002) показав, що на опрацювання граматичної структури (ГС) Konjunktiv (умовний спосіб) відводиться 1-2 уроки, причому вивчення цієї ГС є складовою пасивного граматичного мінімуму, і за Програмою вивчення умовного способу відводиться на самостійне доопрацювання. Отже, виникає необхідність у розробці комплексу вправ для навчання німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу. Цим зумовлюється актуальність нашого дослідження.
Об’єкт дослідження – методика формування німецькомовної граматичної компетенції .
Предмет дослідження – методика формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу на матеріалі граматичної структури Konjunktiv.
Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні методики навчання німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу та практичній розробці комплексу вправ для формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу.
Завдання:
1. визначити мету і зміст формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу;
2. виокремити лінгвопсихологічні передумови навчання граматичної структури;
3. уточнити труднощі навчання граматичної структури Konjunktiv;
4. уточнити етапи навчання граматичної структури Konjunktiv;
5. розробити комплекс вправ для формування та рівня сформованості німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу на основі граматичної структури Konjunktiv.
Методи дослідження:
1. узагальнення досвіду навчання німецькомовної граматичної компетенції в середніх навчальних закладах;
2. лінгвометодичний аналіз навчального матеріалу Konjunktiv;
3. критичний аналіз джерел з методики навчання німецькомовної граматичної компетенції.
Наукова новизна полягає в узагальненні методичного матеріалу з вивчення граматики; детальному огляді граматичної структури Konjunktiv для учнів 9-го класу; розробці комплексу вправ для формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу.
Практична цінність роботи полягає у розробці комплексу вправ для навчання німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу середніх навчальних закладів.
Список литературы Висновки
У цій курсовій роботі була розглянута особливість формування німецькомовної граматичної компетенції учнів 9-го класу. Основною темою було обрано вивчення граматичної структури (ГС) Konjunktiv (умовний спосіб) за шкільною програмою у 9-му класі.
Коротко розглянемо загальний зміст опрацьованого матеріалу.
1. Сучасна концепція іншомовної освіти будується на інтегрованому навчанні мови та культури країн, мова яких вивчається, та на використанні при цьому національного компоненту, який базується на знаннях про рідну країну, історію свого народу, його традиціях, звичаях тощо, тобто на діалозі рідної та іноземної культури. Головна мета такої освіти - навчання мови через культуру, а культури через мову.
2. При вивченні граматики Бухбіндер виділив як освітні, так і практичні цілі, які мають розвити в учнів вміння самостійно оволодівати граматичними діями та операціями, без яких неможливо сформувати певну граматичну навичку.
На думку Вишневського, у навчанні граматики принципове значення має кінцева мета, яку ми ставимо перед учнями: знати граматику чи володіти нею, вивчити правила будови мови чи оволодіти ними.
3. Особливе значення у психологічних особливостях засвоєння граматичного матеріалу Konjunktiv учнями 9-го класу надається переносу навичок, оскільки без переносу нема й навички, а є лише завчене виконання операції лише у заданих, чітко детермінованих межах. Таким чином, якщо учні правильно вживають особистісне закінчення 3-ї особи лише у тих дієсловах, які вони засвоїли шляхом багаторазових повторень, й не вміють вживати цю морфологічну форму в інших дієсловах, то у даному випадку ще немає навички (морфологічної), оскільки немає переносу засвоєної морфологічної форми на будь-яке дієслово.
4. Морфологічні труднощі: правильний вибір допоміжного дієслова ( труднощі можуть виникнути при виборі використання: würde, wäre або sei; habe або hätte); схожість утворення Indikativ Präteritum та Konjunktiv II Gegenwartsform (fragte = ich fragte, du fragtest, er fragte…). Синтаксичні труднощі: дотримання порядку слів у простому непоширеному, поширеному та складнопідрядному реченнях.
5. Навчання граматичній структурі Konjunktiv учнів 9-го класу є важливою складовою для формування пасивного граматичного мінімуму, оскільки при вивченні цієї ГС учні мають знати вивчений раніше граматичний матеріал ( Präsens, Perfekt та ін.), аби на основі цих тем закріплювати нові знання.
6. Тест має цілий ряд властивостей, які необхідні для ефективної організації процесу навчання. Серед них виділяють: великий обсяг питань, що дозволяє виявити і проаналізувати об’єм навчального матеріалу, засвоєного учнями; можливість зекономити час, що витрачається на виконання певного завдання.
7. Формування міцних навичок та вмінь неможливе без узагальнення вивче¬ного, без приведення в систему засвоєних знань, навичок та вмінь. Тому в урок необхідно включати завдання на узагальнення вивченого. Слід наголосити, що подібні завдання можуть передбачати не тільки систематизацію мовного матеріалу, але й актуалізацію навичок та вмінь у межах вивчених тем.
Сподіваємося, нам вдалося виконати поставлені цілі та завдання, які були вказані на початку курсової роботи, оскільки вивчення граматичного матеріалу є одним з основних положень вивчення іноземної мови, без чого неможливо засвоїти ані лексичний , ані фонетичний матеріал.





Список використаної літератури
1. Басай Н.П. Німецька мова: Підруч. для 9 кл. – К.: Освіта, 2002. – 288с.
2. Бех П.О., Биркун Л.В. Концепція викладання іноземних мов в Україні // Іноземні мови. - 1996. - № 2. - С. 3-8
3. Вишневський О.І. Довідник вчителя іноземної мови. – К.: Рад. школа, 1982. – 152с.
4. Дюканова Н.М. Проблеми застосування тестів під час вивчення іноземної мови // Нові технології навчання: Наук.-метод. зб. / Кол. авт. – К.: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2007. – Вип. 46. – С. 26–31.
5. Квасова О., Гнаповська Л. Національний тест з іноземної мови: ознаки і перспективи розробки // Іноземні мови. – 2007. – № 1 – С. 3–6.
6. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах / Кол. авторів під керівн. C. Ю. Ніколаєвої. — К: Ленвіт, 1999. — 320 с.
7. Основы методики преподавания иностранных языков: Учебник/Под. Ред. В.А. Бухбиндера, В.Штрауса. – К.: Вища школа, 1986. – 335 с.
8. Китайгородская Г. А., Бухбиндер В. А. Методика интенсивного обучения иностранному языку. – К.: Освіта, 1988. - 279 с.
9. Коккота В.А. Лингво-дидактическое тестирование. – М.: Высшая школа, 1989. – 117 с.
10. Общая методика обучения иностранным языкам: Хрестоматия / Сост. Леонтьев А.А.-М.: Рус. язык, 1991. – C. 144-154.
11. Миролюбов А.А., Рахманов И.В., Цейтлин В.С. Общая методика обучения иностранным языкам в средней школе. – М., 1967г.
12. Пассов Е.И. Программа-концепция коммуникативного иноязычного образования: 5-11 классы. – М.: Просвещение, 2000. – С. 25-45.
13. Рабинович Ф.И. Контроль на уроке иностранного языка // ИЯШ. – 1987. – №1. – С.10-16.
14. Шатилов С.Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. – М.: Просвещение, 1986. – C.223.
15. Hilke Dreyer, Richard Schmitt. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. – München: Hüber Verschlag, 2005. – S.365

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
100





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.