У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Соціально-педагогічна діяльність з дітьми схильними до алкоголізму
Количество страниц 35
ВУЗ КІРОВОГРАДСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Год сдачи 2012
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ДИТЯЧОГО АЛКОГОЛІЗМУ 5
1.1. Поняття про алкоголізм, як соціально-педагогічну проблему 5
1.2. Вплив алкогольних напоїв на органiзм дiтей 8
1.3. Основні мотиваційні чинники зловживання алкогольними напоями 10
РОЗДІЛ 2. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З ПРОФІЛАКТИКИ АЛКОГОЛЬНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ 15
2.1. Принципи організації антиалкогольного виховання у навчальних закладах 15
2.2. Основні напрямки профілактики алкогольної залежності серед дітей та підлітків 21
ВИСНОВКИ 30
ЛІТЕРАТУРА 32
ДОДАТКИ 34


ВСТУП
Актуальність дослідження. Відомо, що виробництво, обіг, збут і споживання алкогольних напоїв є проблемою світового масштабу, яка сьогодні загрожує індивідам, особливо молоді, народам і державам. Боротьба з цим соціальним злом вимагає ефективних і скоординованих дій, оскільки алкоголізм є основною перешкодою для здійснення прагнень індивідів і народів до розвитку, миру і благополуччя. Практика показує, що проблема алкоголізму не може бути вирішена за допомогою тільки репресивних заходів, незалежно від того, чи будуть вони застосовуватися з боку попиту або пропозиції. Навпаки, вирішення цієї проблеми вимагає комплексного підходу, а саме: вивчення і розповсюдження міжнародного досвіду з боротьби з алкоголізмом і профілактиці алкогольної залежності серед підлітків і молоді. В зв'язку з цим спеціальна сесія Генеральної Асамблеї ООН з усесвітньої проблеми наркотиків, що відбулася з 8 по 10 червня 1998 р., призвала держави міжнародного співтовариства до співпраці і нарощування своїх зусиль по боротьбі алкоголізмом і пов'язаною з ним організованою злочинністю [5, 71].
Важливим аспектом антиалкогольної виховної роботи є роз'яснення учням несумісності вживання шкідливих речовин з принципами моралі, з усім укладом життя. Вони мають усвідомити, що куріння, пияцтво, наркоманія є результатом відсутності сили волі, невміння людини втриматись від спокус. Адже найбільше алкоголь і наркотики спустошують сферу духовного життя людини, її моральність. Під їх впливом високі духовні якості поступаються негативним. Так, чесність і правдивість поступається облудності і брехливості; взаємна повага в сім'ї – сімейним трагедіям, дитячому сирітству при живих батьках; працелюбство – неробству і дармоїдству [22, 13].
Так настає моральна деградація, що призводить до правопорушень І злочинів. Саме в стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння люди скоюють більшість злочинів. Тому учні мають бути ознайомлені з чинним законодавством щодо боротьби з пияцтвом і наркоманією. Вони мають знати, що скоєння правопорушення чи злочину в стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння передбачає підвищення відповідальності, бо суд при цьому враховує не лише характер і ступінь суспільної небезпечності злочину, а й бере до уваги особистісні якості злочинця. Адже зловживання алкогольними речовинами свідчить про аморальність особи, про те, що вона не заслуговує на поблажливість. Необхідно також ознайомлювати молодь із законодавчими актами, які визначають адміністративні, кримінальні й медичні заходи впливу на осіб, які зловживають алкоголем чи наркотиками.
Мета роботи – вивчити основні напрямки соціально-педагогічної роботи з дітьми схильними до алкоголізму за кордоном.
Об'єкт дослідження – процес педагогічної діяльності з дітьми схильними до алкоголізму за кордоном.
Предмет дослідження – соціально-педагогічні умови профілактики вживання алкогольних напоїв серед дітей та підлітків.
Завдання дослідження:
1. З’ясувати сутність понять “алкоголь”, “алкоголізм”.
2. Вивчити наслідки вживання алкогольних напоїв та вплив алкоголю на організм дитини.
3. Визначити мотиваційні чинники вживання алкогольних напоїв.
4. Проаналізувати основні напрямки профілактики вживання алкогольних напоїв за кордоном.
Для розв’язання вказаних завдань ми використали методи аналізу та систематизації наукових досліджень, публікацій вітчизняних та зарубіжних авторів з педагогіки, психології, соціальної педагогіки щодо профілактики вживання алкогольних напоїв серед молоді.
Список литературы ВИСНОВКИ
Таким чином, проведене дослідження дозволяє зробити висновки:
1. Профілактика алкоголізму – найбільша соціальна, медична і педагогічна проблема будь-якої держави.
2. Шкода алкоголю доведена. Навіть малі дози його можуть стати причиною великих прикрощів або нещастя: травм, автокатастроф, позбавлення працездатності, розпаду сім'ї, втрати духовних потреб і вольових меж людиною.
3. Антиалкогольне виховання учнівської молоді потребує особливої уваги, адже 70% юнаків і дівчат звикають до епізодичного вживання алкоголю ще під час навчання в загальноосвітній школі. Звичною є психологічна установка на обов'язкове вживання алкоголю в різних життєвих ситуаціях, що спричинює інтенсифікацію вживання алкоголю загалом. До факторів, які сприяють цьому, належать і умови проживання в сім’ї, наявність власних грошей, відсутність батьківського контролю та ін. Серйозною проблемою є куріння і вживання учнями наркотичних речовин. Усе це вимагає посилення антиалкогольної виховної роботи зі учнівською молоддю.
4. Антиалкогольне виховання – педагогічна діяльність, спрямована на формування в учнів несприйнятливості до алкогольних речовин, подолання звичок до вживання цих речовин тими молодими людьми, яким вони притаманні.
5. У процесі антиалкогольного виховання важливо враховувати передусім мотиви, які спонукають молодих людей вживати алкогольні речовини. До таких мотивів відносять: задоволення цікавості (експериментування, бажання пізнати нові відчуття, все перевірити на власному досвіді, відчуття небезпеки); прагнення бути прийнятим групою (вживання алкогольних речовин може стати символом певної групи, способом проведення вільного часу і, відповідно, умовою перебування в групі, а «досягнення» у вживанні цих речовин – критерієм оцінювання з боку групи); орієнтація на авторитет (бажання стати подібним до людини, яка є у учнівському середовищі авторитетом, може бути засобом, за допомогою якого легше подолати невпевненість у собі); бажання продемонструвати свою незалежність, спосіб вираження протесту проти дій батьків та вчителів; прагнення отримати насолоду, досягнути повного розслаблення, спокою або активізуватися, позбутися емоційних бар'єрів, тобто змінити свій психічний стан; намагання позбутися переживань.
6. Основними завданнями антиалкогольного виховання є озброєння учнів знаннями про згубний вплив вживання тютюну, алкоголю, наркотиків на організм людини і її діяльність; формування у учнів психологічних гальм, які б утримували їх від уживання шкідливих речовин; прищеплення непримиренності до їх вживання ровесниками; своєчасне виявлення учнів, які вживають ці речовини, проведення з ними відповідної виховної роботи.



ЛІТЕРАТУРА
1. Алексюк А. М. Методи навчання і методи учіння. – К.:Знання, 1980. – 48 с.
2. Амосов М.М. Роздуми про здоров’я. – К.: Здоров’я, 1990. – 166 с.
3. Богданов Г.П. Школьникам о здоровом образе жизни. – М.: ФиС, 1989. – 192 с.
4. Болотина Л.Р. Словарь-справочник социального педагога общеобразовательных учреждений. – М.: Академический проект, 2004. – 320 с.
5. Брехман И.И. Валеология – наука о здоровье. – М.: Физкультура и спорт, 1990. – 207 с.
6. Булич Е.Г., Муравов І.В. Валеологія. Теоретичні основи валеології. Навч. посібник. – К.: ІЗМН, 1997. – 224 с.
7. Ващенко О. Формування в молодших школярів навичок здорового способу життя // Початкова школа. – 2002. – № 2. – С. 58–60.
8. Ващенко О. Формування в молодших школярів навичок здорового способу життя // Початкова школа. – 2002. – № 3. – С. 76–77.
9. Власова Т.А., Певзнер М.С. О детях с отклонениями в развитии. – М.: Просвещение, 1973. – 186 c.
10. Лозова В.І., Троцко Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання. – X., 1997. – 202 c.
11. Макаренко А.С. Методика виховної роботи. – К.: Рад школа, 1990. – 136 c.
12. На краю прірви: Методичні рекомендації на допомогу роботі бібліотек у профілактиці алкоголізму, наркоманії та СНІДу. Вип.2 / Донецька обласна бібліотека для детей; підгот. Л.Бодня. – Донецьк, 2003. – 12 с.
13. Подласый И. П. Педагогика. Новый курс: Учебник для студ. пед. вузов: В 2 кн. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. – Кн. 1: Общие основы. Процесс обучения. – 576 с.
14. Рубинштейн С.Я. Психология умственно отсталого школьника. – М.: Просвещение, 1979. – 460 c.
15. Сердюк О.О. Профілактика наркотизму як складова виховної роботи: сучасний стан та динаміка розвитку // Теорія та практика виховної роботи в ОВС України: Матеріали науково-практичної конференції. – Харків, 2004. – С. 105–110.
16. Сердюк О.О., Бєлоусов Ю.Л. Соціальна робота з особами з наркотичною та алкогольною залежністю // Соціальна робота в органах внутрішніх справ України: Навчальний посібник. – Харків: Національний університет внутрішніх справ, 2006. – С. 303–324.
17. Смирнов В.Е. Наркомания: Знак беды – М, 1998. – 88 c.
18. Спрангер Б.Е. Анализ состояния обучающих программ «ФЖН» в мире // Вопросы наркологии. – 1994. – №1. – С. 82–85.
19. Спрангер Б.Е. Ключевые принципы построения профилактических программ для подростков // Вопросы наркологии. – 1994. – №1. – С.48–53.
20. Теплицька Н. М. Тренінг: “Наркоманія – ти – закон” // Позакласний час. – 2001. – № 7. – С.29–30.
21. Фіцула М.М. Педагогіка. Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – Тернопіль: “Навчальна книга – Богдан”, 1997. – 192 с.
22. Форми профілактичної роботи у школі з питань наркоманії, СНІДу та інших шкідливих проявів: Добірка статей // Позакласний час. – 2000. – №3. – С.1–31.
23. Цукерман Г.А., Мастеров Б.М. Психология саморазвития. – М, 1995.
24. Шахненко В.I. Абетка здоров’я. Посiбник з валеологiї для вчителiв 1-х класiв. – К.: Котигорошко, 1996. – 136 с.
25. Язловецький В.С. Валеологічний моніторинг стану здоров’я та умов навчання дітей і підлітків / Актуальні проблеми валеологічної освіти в навчальних закладах України. – Кіровоград, КДПУ. – 2002. – С. 3–13.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.