У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Міграція населення України як економічне явище
Количество страниц 72
ВУЗ КПИ
Год сдачи 2014
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП………………………………………………………………………….……….5
1. ТЕОРЕТИЧНІ І МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ВНУТРІШНЬОЇ ТА ЗОВНІШНЬОЇ МІГРАЦІЇ……………………………………..……………………….7
1.1 Причини та умови перебігу міграційних процесів робочої сили……………….7
1.2 Закономірності сучасної міжнародної міграції……………………………………
1.3 Мета і інструменти державного регулювання міграційного руху……………….
1.4 Проблеми обліку масштабів міграції………………………………………………
2. АНАЛІЗ ВЗАЄМНОГО ВПЛИВУ МІГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ І РІВНЯ ЗАЙНЯТОСТІ В УКРАЇНІ……………………………………………………………..
2.1 Динамічний аналіз міграційних процесів (1990-2012 рр.)……………………….
2.2 Аналіз основних потоків міграції…………………………………………………..
2.3 Аналіз рівня кваліфікації мігрантів та доходів……………………………………
2.4 Оцінка масштабів нелегальної міграції…………………………………………….
3. ПРОБЛЕМИ В СФЕРІ ЗАЙНЯТОСТІ, ЩО ПОВЯЗАНІ З МІГРАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ……………………………………………………………………………
3.1 Напрямки вирішення проблем українською державою…………………………..
3.2 Діяльність Міжнародної організації праці з міжнародного регулювання соціально-економічних проблем праці………………………………………………...
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………………..
СПИСКИ ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………………










ВСТУП

Перехід України до ринкової економіки відбувається на фоні міграційного руху населення працездатного віку і потребує постійного моніторингу й аналізу та ефективного державного регулювання. Трудова зовнішня міграція стала важливим чинником формування національного ринку праці. Одночасно прагнення України стати повноправним членом Європейського Союзу (ЄС) та інших міжнародних організацій зумовлює необхідність вдосконалення нормативно-правової бази у сфері міграції робочої сили, створення економічних і соціальних засад для регулювання й управління міграційними процесами і приведення чинного законодавства до вимог ЄС і Міжнародної організації праці, що відповідатиме інтересам мігрантів та держави в цілому.
Вивчення трудової міграції, зокрема зовнішньої, є складним різноплановим завданням, оскільки важко визначити всі позитивні та негативні наслідки цього процесу. Міграція трудових ресурсів може виявитися необхідною для політичного та економічного розвитку країни, що обумовлює необхідність системного аналізу державного регулювання саме зовнішньою трудовою міграцією з урахуванням особливостей міграції на регіональному рівні. Вдосконалення регулювання трудовими міграціями вимагає детальної наукової розробки теоретико-методологічних та практичних аспектів цієї проблеми, вироблення науково обґрунтованих рекомендацій щодо формування міграційної політики, механізмів її реалізації.
В сучасних умовах домінуючою тенденцією у міжнародних відносинах є глобалізація, одним з проявів якої виступає міжнародна міграція робочої сили. Все більшого поширення і значення набуває переміщення людських ресурсів, зумовлене соціально-економічними, військовими, екологічними, етнічними та релігійними чинниками. Істотне зростання масштабів міжнародної міграції, залучення до неї значних обсягів трудових ресурсів актуалізує дослідження міжнародної міграції робочої сили як однієї з форм світових господарських зв'язків та її впливу на світове господарство.
Актуальність теми полягає в глобальності та стрімкому росту великомасштабних внутрінньодержавних та міждержавних переміщень населення і трудових ресурсів у різних формах, зумовлених, насамперед, нерівномірностю соціально-економічного розвитку країн.
Важливість дослідження міграційних процесів зумовлена стрімким зростанням їх обсягів, нарощуванням інтенсивності, вагомим впливом на соціальний та економічний розвиток країн. Особливостю міграції робочої сили в сучасних умовах є її динамізм, швидке реагування на зміни у суспільстві та економіці.
Предмет дослідження – міграція населення України як економічне явище.
Об'єктом дослідження курсової роботи виступає міжнародна міграція робочої сили, масштаби, напрями та форми залучення трудових ресурсів до світових міграційних потоків.
Метою даної курсової є визначення методичного інструментарію дослідження міжнародної трудової міграції, вдосконалення організаційної структури та механізмів державного управління міграційними процесами з метою посилення їх позитивного впливу на соціально-економічний розвиток країн.
Задачі, поставлені в курсовій роботі для досягнення означеної мети:
- проаналізувати основні елементи міжнародних міграційних процесів та оцінити рівні міждержавних міграційних контактів;
- узагальнити досвід міграційної політики країн еміграції та імміграції з різним рівнем економічного розвитку;
- визначити особливості міграційних процесів робочої сили;
- сформулювати концептуальні підходи щодо ознак, чинників та засобів регулювання міжнародної трудової міграції в умовах перехідної економіки;
- запропонувати напрями та систему заходів щодо шляхів удосконалення державного регулювання міграції робочої сили.
Список литературы ВИСНОВКИ

Поширення еміграційних та імміграційних процесів переконує, що Україна вибрала і впевнено йде шляхом інтеграції у світовий економічний простір, де обмін робочою силою повинен стати одним із напрямів міждержавного співробітництва. Інтеграція України у міжнародний ринок праці - це не далека перспектива, це актуальна реальність сьогодення, що відіграє надто важливу роль для держави, але дуже мало уваги приділяється цим проблемам сьогодні.
Сучасний стан економіки України значною мірою обумовлений змінами, що відбулися в політичному та економічному житті країни в кінці 80-х на початку 90-х років. За соціалістичного ладу Україна повністю була інтегрована в радянську економіку на залежній основі. Після здобуття незалежності деформована внаслідок нераціонально організованої спеціалізації виробництва структура економіки стала серйозною перешкодою на шляху економічних перетворень, а розрив господарських зв’язків сприяв значному спаду обсягів виробництва. Дослідження сучасного стану трудової міграції демонструє наявність серйозних проблем функціонування міграційної політики в державі. Враховуючи кризову ситуацію в економіці України , неможливість повної та ефективної зайнятості населення, наявність високого рівня безробіття слід чекати, що еміграційні настрої у суспільстві будуть поширюватись і надалі.
Виїзди українців за кордон швидко стали звичним і розповсюдженим явищем. Наші співвітчизники працюють у Сполучених Штатах, Великобританії, Німеччині, Франції, Ізраїлі, Туреччині, Греції, на Кіпрі та у багатьох інших країнах. Паралельно з еміграційними набувають силу імміграційні процеси - понад шести тисяч іноземних громадян офіційно працевлаштувались в Україні упродовж трьох останніх років. Динамізм та масштабність розвитку зовнішньої зайнятості, існуючи недоліки діючої системи управління трудовою міграцією обумовили необхідність розробки шляхів вдосконалення державної міграційної політики в Україні.
Інтеграція України у світову економічну систему передбачає розробку продуманої і збалансованої державної політики у сфері міграції. Від рівня регулювання процесів трудової міграції залежить налагодження стосунків між Україною та іншими державами світу, визнання та престиж нашої країни на міжнародному ринку праці. Для подальшого вдосконалення та підвищення ефективності механізму міждержавного обміну робочою силою на мій погляд необхідно:
Ратифікувати Конвенцію Міжнародної Організації Праці № 97 “Про трудящих-мігрантів” (1949р.) та Конвенцію №143 “Про зловживання у сфері міграції та забезпечення трудящім-мігрантам рівних можливостей” (1975р.), де передбачені основні норми умов праці, побутового та житлового забезпечення, транспортування та соціального страхування працівників. Без підписання названих законодавчих актів Україна не може розглядатись як рівноправний член європейського суспільства.
Створити ефективну національну законодавчо-нормативну базу та відповідну організаційно-інституціональну структуру органів управління трудовою міграцією, для чого необхідно:
прийняти проект Закону України “Про трудящих-мігрантів”;
створити Службу зовнішньої зайнятості, на яку були б покладені обов’язки організації працевлаштування та соціального захисту українських громадян за кордоном, здійснення контролю за приватними організаціями з працевлаштування, проведення експертних оцінок наслідків трудової еміграції та імміграції для України;
розробити відповідні поправки до кримінального кодексу України з метою підвищення відповідальності за стихійну (нелегальну) міграцію, приховане вербування та контрабанду робочої сили;
організувати діяльність аташе з працевлаштування при українських дипломатичних місіях за кордоном для підвищення соціальної захищеності наших працівників-мігрантів;
створити через телебачення, радіо, центри зайнятості всіх рівнів діючу інформаційну мережу для ознайомлення громадян України з можливостями працевлаштування за кордоном.
Для подальшого вдосконалення державної міграційної політики повинні створюватись умови для ефективної координації зусиль всіх зацікавлених сторін в галузі трудової міграції, проводитись робота по визначенню стратегічних цілей та перспективних напрямів взаємодії України з міжнародними організаціями праці.
Щоб стати дійсно ефективним інструментом регулювання міждержавного обміну робочою силою, міграційна політика України у сфері регулювання міграційних процесів повинна бути продуманою і збалансованою, спиратись на досвід традиційних країн експортерів та імпортерів робочої сили.
Висновки. Розглядаючи дану тему ми зіткнулись з глобальною проблемою, як міграція робочої сили, передусім слід зазначити, що міграційні рухи є так званим «індикатором» реакції населення на зміни в економічному, політичному, соціальному митті будь-якого суспільства. Розмір, напрямки та масштаби таких процесів певної мірою свідчать про стабільність або навпаки про нестабільність суспільного розвитку. Процес трудової міграції в Україні має тенденцію до зростання. Саме тому необхідно для більш ефективного використання трудових ресурсів слід запровадити систему моніторингу міграційних потоків населення і удосконалити законодавче забезпечення та ін.. Оскільки просто зупинити трудову міграцію неможливо, то варто використовувати її позитивні наслідки та намагатися зменшити негативні.








СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Бажал А. Долгая дорога в нострификационных «дюнах» // Зеркало недели. – 2012. – № 18. – 12 мая.
2. Возжеников А.В. Национальная безопасность: теория, политика, стратегия. - М.: НПО «Модуль», 2010. - С. 58–60.
3. Герасименко. Г.В. Гендерні аспекти трудових міграцій населення України// Демографія та соціальна економіка. – 2012. – № 1. – С. 51-60.
4. Дайнеко А., Забавский Г., Дмитракович Ф. Расширение Европейского Союза. Экономические и правовые аспекты. – М.: Изд-во деловой и учеб. литературы, 2011. – С. 47.
5. Данилишин Б. Інноваційна модель економічного розвитку: роль вищої освіти// Вісник НАН України. – 2011. – № 9. – С.24-31.
6. Довжик Б. Про досвід роботи та пропозиції обласного центру зайнятості щодо подолання негативного впливу трудової міграції на стан ринку праці [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.dcz.gov.ua/ter/control/uk/ publish/article?art_id=5223990
7. Дослідження у сфері трудової міграції: Україна: аналіт. доп. / Документ для обговорення на Національному тристоронньому семінарі з питань зовнішньої трудової міграції у рамках проекту МОП «Можливості професійного навчання, зайнятість і міграційна Політика як фактори запобігання й скорочення масштабів торгівлі жінками в Україні» (2–4 листопада 2012 р.)
8. Зовнішня трудова міграція населення України/ Державний комітет статистики України, Український центр соціальних реформ. – К.: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2011. – 568 с.
9. Кравець, В. Деякі аспекти діяльності міжнародних платіжних систем в Україні / В. Кравець, О. Махаєва // Вісник НБУ. – 2012. –№ 5. – С. 23–27.
10. Кучинська О. Вплив інтеграційних процесів на економічну активність населення, зайнятість та ринок праці// Економіка та держава. –2012.–№3.–С.82-83
11. Малиновська О. Україна, Європа, міграція: міграції населення України в умовах розширення ЄС. – К. : Бланк-Прес, 2011. – С. 139-155.
12. Міграційні процеси в сучасному світі: світовий, регіональний та національний виміри: (Понятійний апарат, концептуальні підходи, теорія практика): енциклопедія / за ред. Ю. Римаренка. - К.: Довіра, 2008. - 912 с.
13. Огляд приватних грошових переказів в Україну, що відображаються в статистиці платіжного балансу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:www.bank.gov.ua/Publication/econom/ Balans/Ogl_grosh_perekaz
14. Парламентські слухання 17 листопада 2011 р.: «Стан та проблеми правового і соціального статусу сучасної української трудової міграції» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www/portal.rada.gov.ua
15. Переведенцев В.И. Методы изучения миграции населения. - М.: Наука, 2005. - 231 с.
16. Пирожков С. Внешние трудовые миграции в Украине: социально-экономический аспект. – К. : НИПМБ, 2011. – С. 104-120.
17. Позняк О.В. Проблеми міграції та міграційної політики в Україні на сучасному етапі// Зайнятість та ринок праці. - К., 2011. - Вип. 15. - С. 65–72.
18. Прибиткова І.М. Основи демографії: посібник для студентів гуманітарних і суспільних факультетів ВНЗ. - К.: АртЕк, 2009. - 256 с.
19. Про Концепцію державної міграційної політики України: указ Президента України від 30.05.2011 р. №622 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// www.president.gov.ua/documents/13642.html?PrintVersion
20. Про Національний план з виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України: указ Президента України від 24.04.2011 р. №494 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=2&nreg=494%2F2011
21. Регіони України 2011. Ст. зб. / за ред. О.Г. Осауленка. – Ч.1. – К., 2012. – С. 131-144.
22. Розвиток людських ресурсів і міграційна політика вУкраїні. – К. : ETF, 2012.
23. Сапон Н. Система двосторонніх угод з працевлаштування та захист прав українських громадян за кордоном: визначення пріоритетів та проведення переговорів // Політика в галузі трудової міграції, нормативно-правова база та її застосування з метою запобігання торгівлі жінками в Україні / Міжнародне бюро праці. –Київ, 2012. – С. 137-156.
24. Сунгуровський М. Методологічний підхід до формування системи національної безпеки України// Стратегічна панорама. - 2011. -№ 3–4.-С.101-119.
25. Ткаченко Л.Г. Проблеми соціального забезпечення українських трудових мігрантів// Демографія та соціальна економіка. – 2012. –№ 1. – С. 72-80.
26. Трудова міграція і соціальний капітал Західного регіону України: проблеми і підходи до їх розв’язання / Регіональний філіал НІСД. – Львів, 2005. – С. 30-41.
27. Українське суспільство 1992–2012: соціологічний моніторинг /за ред. В. Ворони, М. Шульги. – К. : Ін-т соціології НАН України, 2012. – С. 607-611.
28. Украинская Греция: причины, проблемы, перспективы (по результатам опроса трудовых мигрантов)/ Е. Левченко, Е. Малиновская, И. Шваб, О. Трофименко. –К.: Агентство «Украина», 2012. – С. 192-195.
29. Хомра А.У. Миграция населения: вопросы теории, методики исследования. - К.: Наук. думка, 2007. - 148 с.
30. 30 січня 2011 р. в ПАРЄ зареєстрували Резолюцію щодо ситуації з правами жінок в Україні. Документ підписали члени ПАРЕ від Німеччини, Польщі, Швеції, Румунії, Греції, Швейцарії, Чехії, Австрії та інших країн//Українська правда. – 30 січня. – 2011 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://www.pravda.com.ua/columns/2011/01/30/5846705/
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
100





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.